نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور روز پنج‌شنبه به میزبانی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برگزار شد.

مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان کشور در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، میکاییل باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری این مسابقات در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۷۰ هزار معلم در مرحله اول این دوره از مسابقات کشوری شرکت داشته که ۱۶۰ نفر از این شمار به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از ۹ دوره میزبانی مسابقات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش توسط استان خراسان رضوی قدردانی کرد و افزود: این استان تاکنون در همه برهه‌ها منشا ایجاد تحول در فعالیت‌های قرآنی بوده است.

وی با بیان اینکه دو رویداد مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان را در خراسان رضوی پیش رو داریم، بیان کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پنج رشته قرائت قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام در سه مرحله به صورت فرآیندی برگزار می‌شود.

باقری هدف از برگزاری این مسابقات برای فرهنگیان را پشتوانه تربیت دانش آموزان قرآن و حافظان دانست و بیان کرد: وقتی معلمی در این زمینه مهارت داشته باشد، پشتوانه تربیت دانش آموزان قراء و حفاظ محسوب می شوند و این موجب ارتقای کیفیت سطح تلاوت کشور خواهد شد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: این مسابقات از امروز (۲۴ خرداد ماه) در مشهد آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.